Stručnjaci odgovaraju.
DATUM: 31.05.2018.
Da biste započeli posao potreban vam je početni kapital. Kako namjeravate osigurati sredstva za npr. kupnju inventara, pokretanje marketinške kampanje i otvaranje trgovine?
U posljednjih nekoliko stoljeća, tvrtke su se gotovo uvijek oslanjale na svoje neposredne mreže. Među ulagačima su se tako mogli pronaći članovi uže i šire obitelji ili lokalna banka. Postoji nekoliko alternativa za one koji nemaju dovoljno početnog kapitala.
Stvari su se, naime, počele mijenjati prije nekoliko godina. Poduzetnici i umjetnici počeli su primati sredstva u malim količinama od velikog broja ljudi često izvan svoje mreže. Umjesto dobivanja velikog zajma od službenika banke, poduzetnici zatraže financiranje izravno od javnosti, uglavnom od ljudi koje ne znaju. Kao rezultat toga, možete vidjeti nešto poput 1000 ljudi koji daju 30 dolara svaki, umjesto zajma od 30.000 dolara od jednog službenika banke.
To se zove crowdfunding ili skupno financiranje. Projekti se obično financiraju na platformama za skupno financiranje, a dvije najpopularnije su Indiegogo i Kickstarter.
Svaka platforma postavlja različita pravila. Neke vam omogućuju da zadržite sav novac koji podignete, dok će vam druge dati samo novac ako je vaš projekt u potpunosti financiran; neke su predominantno usmjerene na kreativne projekte i poslovne ideje, dok su druge prikladnije za osobne pothvate. Svaka platforma ima različite naknade, modele financiranja i publiku.
Osim što ovako pribavlja novac, onaj koji prikuplja novce, stvara zajednicu oko ponude svojih proizvoda, robe i usluga koje prodaje. Skupnim se financiranjem procjenjuje tržišno stanje, jer svi dobivaju uvid u tržište i pristup novim klijentima.
Velika je prednost skupnog financiranja raspršenost rizika na mnogo ulagača zbog čega, ako ne uspije projekt, nijedan ulagač ne trpi bitne financijske posljedice.