Smjernice za izradu poslovnog plana s poveznicama koje detaljno objašnjavaju financijski dio planiranja i sažetak poslovnog plana koji investitora mora uvjeriti da imate dobru i održivu poslovnu ideju.
DATUM: 27.05.2018.
Poslovni plan predstavlja opis poslovne ideje, te mjera, ulaganja, resursa koji su potrebni za realizaciju posla. Često se koristi kao sredstvo komunikacije sa investitorima, bankarima, pa čak i donatorima. Najčešće se plan radi na 5 godina, ali to ovisi o djelatnosti za koju se planovi donose.
Sadržaj poslovnog plana
Prema Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj poslovni plan bi trebao sadržavati minimalno:
1.1. O osobi poduzetnik
1.2. Procjena poduzetničke sposobnosti
2.1. Nastanak poduzetničke ideje
2.2. Razlozi osnivanja
2.3. Vizija i zadaća poduzetničkog pothvata
- Predmet poslovanja (proizvodi ili usluge)
4.1. Tržište nabave
4.2. Tržište prodaje
5.1. Opis tehnologije
5.2. Struktura troškova
5.3. Struktura i broj zaposlenih
- Lokacija
- Zaštita okoline
8.1. Investicije u osnovna sredstva
8.2. Proračun amortizacije
8.3. Kalkulacija cijene
8.4. Troškovi poslovanja
8.5. Investicije u obrtna sredstva
8.6. Izvori financiranja
8.7. Račun dobiti (dohotka)
8.8. Pokazatelji učinkovitosti
8.8.1. Financijski tok (primici i izdaci)
- Zaključak
Svaki poslovni plan mora početi sa naslovnicom, sadržajem i sažetkom poslovne ideje.
Sažetak poslovne ideje je vrlo važan dio poslovnog plana i najčešće se stavlja na početak poslovnog plana, a oblikuje se tek nakon kompletne izrade poslovnog plana. On bi trebao jasno sažeti cjelokupni poslovni plan – od poslovne ideje do konkurentnosti i potrebnih resursa te plana razvoja. Sažetak poslovnog plana investitora mora uvjeriti da imate dobru i održivu poslovnu ideju.