Stručnjaci odgovaraju
DATUM: 26.05.2018.
Nema univerzalne metode za mjerenje društvenog utjecaja. Danas prepoznatljivi alati i metode za mjerenje i izvještavanje o društvenom utjecaju su Društveni povrat ulaganja (Social Return on Investment – SROI), Društveno odgovorno računovodstvo i revizija (Social Accounting and Audit), Social balanced scorecards i brojni drugi, pri čemu odabir pravog alata i metode koji će se koristiti ovisi o vrsti organizacije koja želi mjeriti društveni utjecaj, djelatnosti kojom se organizacija bavi, veličini organizacije itd.
Nakon što ste definirali podatke koje ćete skupljati kroz godine tada će se ti podaci moći i uspoređivati. Kroz godinu dvije proširite svoje analize i počnite tražiti povratne informacije o svojim aktivnostima od svojih dionika (zaposlenici, korisnici, donatori, članovi i sl.)
Ako imate manji projekt krenite korak dalje i probajte izračunati društveni povrat ulaganja za taj projekt koji će imati manji obim posla kroz istraživanja, ispitivanja, analiziranja i izrade izvještaja. A kad jednom svladate manji projekt moći ćete koristeći DPU metodu (ili neku drugu koja će vama više odgovarati) mjeriti utjecaj cijele organizacije. Kada jednom definirate metodu probajte je ne mijenjati kako bi vaši podaci dobivali na relevantnosti kroz godine.