Društveni povrat ulaganja – impact mapa

Društveni povrat ulaganja ili engleski SROI-Social return on investment temelji se na teoriji promjene – koliko je neka intervencija utjecala na promjene u zajednici.

DATUM: 26.05.2018.

Društveni povrat ulaganja ili engleski SROI-Social return on investment je društveni, ekonomski i ekološki utjecaj prikazan kroz financijsku vrijednost. Temelji se na teoriji promjene tj. theory of change – koliko je neka intervencija utjecala na promjene u zajednici, a prikazuje se kroz imapact mapu.

Postupci u kreiranju impact mape

SCOPE Definirati što mjerimo
STAKEHOLDERS Popis svih dionika na koje je djelovala promjena koju mjerimo (pozitivna i negativna)
Odabir ključnih dionika (zaposlenici, donatori, grad, sudionici na projektu, članovi…)
Saznati od ključnih dionika što im se promijenilo (fokus grupe, intervjui, upitnici, osobni kontakt, telefon, radionice i sl.)
INPUT Definirati inpute dionika (što su oni uložili i koja je vrijednost njihove investicije? Vrijeme, novac, znanje i sl.)
OUTPUT Koji rezultat su dali inputi (broj ljudi koji su završili edukaciju, broj zaposlenih, broj novih klijenata i sl.
OUTCOME Definiranje promjene (povećanje znanja, neovisnost, financijska stabilnost, samopouzdanje…)
Kako mjeriti navedenu promjenu? (cijena neke druge edukacije, cijena kave ako ljudi više izlaze, cijena fitnes treninga, broj ljudi na zavodu za zapošljavanje, davanja od HZZ-a)
Odakle dobiti informacije (web, izvještaji HZZ-a, HZZO-a, državnog zavoda za statitstiku,  cijena zdravstvenih usluga, upitnik o vrijednosti sudionicima)
Dodjeljivanje vrijednosti – količina (koliko je takvih promjena bilo ili će biti)
Trajanje promjene (mjesec,godina i sl.)
Dodjeljivanje financijske vrijednosti promjeni
Dobivanje vrijednosti promjene
ESTABLISHMENT IMPACT Smanjenje vrijednosti promjene kroz godine uslijed drugih utjecaja (druge edukcije, nezaposlenost, promjene posla, promjene klijenata  i sl.)
DEADWEIGHT % – što se dogodi ako nebi održali aktivnosti
DISPLACEMENT % – koja aktivnost se uslijed naše ne bi održala
ATTRIBUTION % – tko je još doprinosio promjeni
DROP OF % – da li se ishod smanjuje kroz godine
IMPACT Izračun utjecaja
UKUPNA VRIJEDNOST – %SMANJENJA VRIJEDNOSTI = SADAŠNJA VRIJEDNOST
SROI = Sadašnja vrijednost/vrijednost inputa